GazdaságJelentős változást hoz a tram-train

2018. május 11., péntek
 
Jelentős változást hoz a tram-train

Át fogja alakítani a hódmezővásárhelyiek életét a tram-train, a tervek szerint a villamosvasúton először 2020 második felében utazhatnak az emberek Hódmezővásárhely és Szeged között - közölte Lázár János, országgyűlési képviselő a pénteken Hódmezővásárhelyen tartott sajtóbeszélgetésen.

 

 

 

 

 

A fejlesztés a város szempontjából legalább akkora jelentőségű, mint amikor a 19. század végén megépült a Szeged-Békéscsaba vasútvonal - mondta a térség országgyűlési képviselő posztját betöltő politikus a beruházásról rendezett sajtóbeszélgetésen.

A két település összekapcsolása alapjaiban fogja megváltoztatni a város lehetőségeit. A tram-train jelentősen javít a munkaerő-mobilitáson, és segíti a megyeszékhelyen elérhető szolgáltatások igénybevételét, amely növeli a település megtartó erejét - közölte Lázár János.

Jelenleg naponta legalább 8 ezer ember ingázik a két város között, ez a szám 10-12 ezerre növekedhet, a becslések szerint legalább 60-70 százalékuk választja majd a kötött pályás közlekedést - tudatta a képviselő.

Lázár János úgy fogalmazott, a fejlesztés nagyságrendjében is történelmi jelentőségű, költsége nettó 57,5 milliárd forint, amelynek felét magyar, felét uniós forrásból biztosítják.

A kivitelezési munka három részre bontható: Szegeden 4 milliárd forintból járműtelep épül, Szeged-Rókus állomásnál pedig összekapcsolják a vasúti és a villamospályát. (Erről ITT olvashat részletesen!)

Már folyik a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasúti pálya korszerűsítése és helyenként párhuzamossá bővítése, ennek költsége 24,2 milliárd forint, kivitelezője a Swietelsky. (Erről ITT olvashat!)

Hódmezővásárhelyen a Strabag a kiegészítő költségekkel együtt 11,5 milliárd forintért 2019 őszére 3200 méteres villamospályát épít öt megállóval, több csomópontot korszerűsítenek és újakat is kialakítanak - ismertette a beruházás részleteit a politikus. (Erről ITT olvashat részletesen!)

A Stadler - német minta alapján - már építi a nyolc darab, 202 fős, kerékpár szállítására is alkalmas villamoskocsit, amelyek együttes ára 17,6 milliárd forint. (Erről ITT olvashat részletesen!)

A szerelvények a két vasútállomás között utat 40-42 perc, a két belváros közöttit 30-32 perc alatt teszik majd meg. A tervek szerint az első járatok 4.30-kor, az utolsók 11 vagy éjfél körül, hétvégén igény szerint később indulnak majd - mondta a képviselő.

 

Lázár János szerint amennyiben a fejlesztés beváltja a hozzáfűzött reményeket, Makót is érdemes volna összekapcsolni a megyeszékhellyel, tízéves távlatban pedig a politikus Makó és Hódmezővásárhely összekötésére is lehetőséget lát, és a megoldás a budapesti elővárosi közlekedés javítására is alkalmas lehet.

A politikus a másik fontos regionális közlekedés-fejlesztési célnak a Szeged-Budapest vasút korszerűsítését nevezte. A megyeszékhely és a főváros között most 2 óra 24 perc a menetidő, amit másfél órára kellene csökkenteni, ha 2030-ra valóban Európa öt legfejlettebb országa közé akar kerülni Magyarország - mondta.

 
 
VH-MTI
 

Olvassa el ezt is!

Adok-kapok a város kárára

Adok-kapok a város kárára

Durva megszorításokat szavazott meg a vásárhelyi rendkívüli közgyűlésen a fideszes...
Érettségi téma volt a Vásárhelyi modell

Érettségi téma volt a Vásárhelyi modell

A hódmezővásárhelyi iskolakörzetekről, a szegregációról-integrációról, halmozottan...

 

És ezt már olvasta?

Miért hagytuk, hogy így legyen? - A megszállás más megvilágításban
Miért hagytuk, hogy így legyen? - A megszállás más megvilágításban A magyar katonák két hónapig voltak csehszlovák területen. A sajtó a bevonulásról annak első napján csak egy szűkszavú, „mínuszos” hírben emlékezett meg. Képekkel.
 
90 éves Csende Lajos
90 éves Csende Lajos A háború alatt elvitték leventének, utána visszakerült Vásárhelyre. A helyi Közúttól ment nyugdíjba.
 
90 éves Somogyi Antal
90 éves Somogyi Antal Traktorosként kezdett dolgozni az Állami Gazdaságban. Itt ismerkedett meg feleségével, 1962-ben átköltöztek Hódmezővásárhelyre.
 
Együtt gondolkodás és alkotás
Együtt gondolkodás és alkotás A vásárhelyi Kerámia Szimpózium nyílt napján kiállítással emlékeztek meg Hódmezővásárhely és francia testvérvárosa, Vallauris fél évszázados együttműködéséről. Képekkel.
 
Lendületben a vásárhelyi Kosársuli
Lendületben a vásárhelyi Kosársuli A fantasztikus salgótarjáni bajnoki rajtot követően szerdán Tiszaújvárosban az NB I/B -ben a koncentrált támadójáték és a nagyszerű küzdés eredményt hozott.
 
Múltidézés a háborús levelezőlapok által
Múltidézés a háborús levelezőlapok által A hódmezővásárhelyi származású Benyhe Zsuzsanna nagyapjának, Héjja Imre, és két bátyjának a levelezését mutatta be.
 
Változások várhatók 2020 után
Változások várhatók 2020 után Az Agrárkamara a gazdaságonként igényelhető támogatások összegének maximalizálását csak a területalapú alaptámogatásnál tartja elfogadhatónak.