GazdaságA terhelési próba kulisszatitkai

2018. február 12., hétfő
 

A Colas és a Délút által épített hódmezővásárhelyi elkerülőn március végén már közlekedhetnek az autósok, amennyiben a híd próbaterhelését kielemezték.

 

 

 

Fotók: Dernovics Tamás

 

 

 

 

Nemcsak február 9-én, - a sajtó és közéleti személyiségek részvételével – hanem másnap, szombaton is zajlott a Colas Zrt. és a Délút Kft. által kivitelezett hódmezővásárhelyi elkerülőn a Kopáncsi Körhíd próbaterhelése, ami a különleges műtárgyak esetén műszaki előírás.

 

Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivőjének tájékoztatása szerint pénteken statikus próbaterhelés történt hat, egyenként negyven tonnával megterhelt teherautó segítségével. Ezek minden támaszközben negyedórát töltöttek el, miközben a szakemberek megmérték, hogyan hajlik és feszül a híd.

 

Szombaton került sor a dinamikus próbaterhelésre (szintén mérés mellett), mely során ugyanezek (az összesen 240 tonnányi) teherautók különböző sebességgel hajtottak végig a hídon. A mérési eredményeket két-három hét alatt értékelik ki, és utána indulhat a műszaki átadás-átvétel. Ha minden rendben zajlik, akkor március végére megtörténik a szakasz részleges forgalomba helyezése.

 

Néhány érdekes adat a hídról.

A körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, a főút feletti négy hídszerkezetből, illetve a két-két fel- és lehajtó ág hídjaiból.

 

A 47-es főút feletti hídrészekhez négy-négy íves acél gerenda tartozik, amelyek hossza 23-25 méter között változik, súlyuk pedig páronként körülbelül 30 tonna.

 

A pillérek: 150 és 120 cm átmérőjű vasbeton köroszlopok. Van 3 középső oszloptámasz is, ezek 150 cm átmérőjű vasbeton köroszlopok.

 

A körhíd szélessége 12 és félméter, külső átmérője 63,21 méter.

 

Hazai viszonylatban a terepszint feletti 12,5 métere magasságával szokatlan építmény a körhíd. A teljes hídhossz: 81,5 méter

 

És talán egy kevésbé használatos műszaki adat, mely szerint a teljes hídfelület:10270 négyzetméter.

 

Kapcsolódó cikkünk:

 

Tonnák százaival próbálták ki a körhidat

 
 
VH-Colas Zrt. -Délút Kft.
 

Olvassa el ezt is!

Az Európai Csalás Elleni Hivatal jelentése politikai akció része

Az Európai Csalás Elleni Hivatal...

Lázár János: Az OLAF-jelentés időzítése nem volt véletlen, kizárólag a kampánynak...
Nem Húsvéti ajándék lesz a 10 ezer forint értékű Erzsébet utalvány

Nem Húsvéti ajándék lesz a 10 ezer forint...

Hegedűs Zoltán hazug emberrel nyílt vitát nem akar. Márki-Zay Péter a nyílt vitát a demokrácia...
 

És ezt már olvasta?

Miért hagytuk, hogy így legyen? - A megszállás más megvilágításban
Miért hagytuk, hogy így legyen? - A megszállás más megvilágításban A magyar katonák két hónapig voltak csehszlovák területen. A sajtó a bevonulásról annak első napján csak egy szűkszavú, „mínuszos” hírben emlékezett meg. Képekkel.
 
90 éves Csende Lajos
90 éves Csende Lajos A háború alatt elvitték leventének, utána visszakerült Vásárhelyre. A helyi Közúttól ment nyugdíjba.
 
90 éves Somogyi Antal
90 éves Somogyi Antal Traktorosként kezdett dolgozni az Állami Gazdaságban. Itt ismerkedett meg feleségével, 1962-ben átköltöztek Hódmezővásárhelyre.
 
Együtt gondolkodás és alkotás
Együtt gondolkodás és alkotás A vásárhelyi Kerámia Szimpózium nyílt napján kiállítással emlékeztek meg Hódmezővásárhely és francia testvérvárosa, Vallauris fél évszázados együttműködéséről. Képekkel.
 
Lendületben a vásárhelyi Kosársuli
Lendületben a vásárhelyi Kosársuli A fantasztikus salgótarjáni bajnoki rajtot követően szerdán Tiszaújvárosban az NB I/B -ben a koncentrált támadójáték és a nagyszerű küzdés eredményt hozott.
 
Múltidézés a háborús levelezőlapok által
Múltidézés a háborús levelezőlapok által A hódmezővásárhelyi származású Benyhe Zsuzsanna nagyapjának, Héjja Imre, és két bátyjának a levelezését mutatta be.
 
Változások várhatók 2020 után
Változások várhatók 2020 után Az Agrárkamara a gazdaságonként igényelhető támogatások összegének maximalizálását csak a területalapú alaptámogatásnál tartja elfogadhatónak.